FUN CUP 2015

8.-9. augustā, 2015

10:00 reģistrācija (Krustpils lidlaukā)
10:30 brīfings (Krustpils lidlaukā)
11:00 lidojumu sākums (Krustpils lidlaukā)

Īsumā:

1. FUN CUP notiks 8.-9. augustā, 2015.

2. Dalības maksa:

a) Adrenalīns VIP kluba pilotiem - BEZMAKSAS, viņčojoties ar pelēko PASSAT un sarkano AUDI;
b) pilotiem dalības maksa 10 Eur + 4 Eur par katru viņčošanās reizi;
c) pilotiem, kas piedalās pirmo reizi, dalības maksa 5 Eur + 4 Eur par katru viņčošanās reizi.

3. Tiem dalībniekiem, kas vēlas iegūt papildus punktus, jāierodas tērptiem kādā atpazīstamā tēlā,
 piemēram, Salaveča, karaļa Elvisa, Merilinas Monro, Miniona u.c. tēlā. Žūrija noteiks trīs atraktīvākos dalībniekus 1.lidojuma dienā, kuri iegūs papildus punktus. Galvenais nosacījums, lai cilvēkam no malas bez vārdiem būtu saprotams, kādu pazīstamu tēlu pilots attēlo. Pārējie uzdevumi papildu punktu iegūšanai tiks paziņoti uz vietas pirmssacensību sapulcē.

4. Nakšņošana un "Paratusiņš"
notiks kempingā "Radži". Pilotiem palikšana teltī bezmaksas. Pārējiem, kas nav piloti - 2 Eur. Tiem, kas vēlas noīrēt mājiņu, jāsazinās ar kempingu "Radži" personīgi, lai to rezervētu.

5. Kempingā tiks gatavots plovs. 
Ir atļauts arī ņemt savas uzkodas un dzērienus.

6. Rāciju frekvence būs 446,120 MHz BEZ KODĒŠANAS.
Adrenalīns pilotiem, attiecīgi, jānoņem kodēšana.

7. GPS punktus savā GPS ierīcē var ielādēt ŠEIT.

8. Instrukcija, kā sacensībās pareizi lietot GPS ierīci ŠEIT.


ŠEIT REĢISTRĒJIES SACENSĪBĀM līdz ceturtdienai, 6.augusta plkst.23:59.



Pilns NOLIKUMS:

NOLIKUMS

Latvijas paraplanieristu festivāla un Paraplānu maršrutlidojumu sacensību

 „Fun cup 2015”

noteikumi

I Nosaukums, mērķis un vieta:

  1. Pasākuma nosaukums ir Latvijas paraplanieristu festivāls „Fun Cup 2015”, turpmāk – Festivāls.
  2. Festivāla mērķis ir pulcēt paraplanieristus brīvā dabā, lai kopīgi atpūstos, kā arī lidotu ar paraplānu.
  3. Festivāla norises laikā notiek ikgadējās Latvijas mēroga sacensības maršrutlidojumos ar paraplānu – Paraplānu maršrutlidojumu sacensības „FUN CUP 2015”, turpmāk – Sacensības. Kārtība, kādā kvalificēti piloti var piedalīties Sacensībās un kā tiek vērtēts to sniegums ir aprakstīti šajos noteikumos.
  4. Festivāla bāzes nometnes vieta un lidojumu starta vieta ir Krustpilī, bijušajā militārajā lidlaukā, ja organizatori nav paziņojuši par citu nometnes vietu.
II Dalība
  1. Festivālā var piedalīties jebkurš paraplanierists, tā ģimenes locekļi un draugi.
  2. Sacensībās piedalās kvalificēti Latvijas un ārzemju paraplānu piloti. Pilotu kvalifikācijai minimāli ir jāatbilst ParaPro 3 FAI kategorijai vai šai kategorijai atbilstošai Latvijas (B) vai ārzemju licencei, kas ir spēkā Sacensību laikā. Pilotiem ar ParaPro 3 FAI kategoriju vai šai kategorijai atbilstošu Latvijas (B) vai ārzemju licenci, atļauts piedalīties sacensībās sava instruktora vai pieredzējuša pilota tiešā uzraudzībā.
  3. Sacensību dalībnieks pats ir atbildīgs par inventāra atbilstību un lidojuma drošību.
  4. Sacensību dalībniekiem, kuriem nav vismaz ParaPro 5 FAI kategorijai vai šai kategorijai atbilstoša Latvijas (D) vai ārzemju paraplāna pilota licence, atļauts piedalīties tikai ar sertificētiem paraplāniem.
  5. Sacensību dalībniekiem jāprot droši un pārliecinoši startēt no vinčas (gan aktīvās, gan pasīvās) visos sacensībām pieļaujamajos meteoroloģiskajos apstākļos.
  6. Paraplānu piloti, kas nav reģistrējušies Sacensībām, lidojumus var veikt tikai tad, ja neviens Sacensību dalībnieks nav rindā uz vinču (savstarpēji vienojoties ar vinčas operatoru par norēķiniem).

 

  1. Obligātās prasības Sacensību dalībnieka ekipējumam:

a) lidojamam derīgs un Sacensību dalībnieka kvalifikācijai atbilstošs paraplāns;

b) GPS navigators ar ielādētiem šo Sacensību kontrolpunktiem;

c) darboties spējīga rācija frekvencē 446,120 MHz un darboties spējīgs mobilais tālrunis;

d) ķivere;

e) darboties spējīgs rezerves izpletnis;

f) ar "aizsagprotektoru" aprīkota uzkabe un vinčas atkabe.

8. Papildus ekipējums - fotoaparāts vai fotoaparāts telefonā.

 

III Lidojumu drošība, lidojumu uzdevumu atcelšana

1. Katrs Sacensību dalībnieks - pilots pats ir atbildīgs par sava lidojuma drošību un riskiem, kurus viņš uzņemas, piedaloties Sacensībās.

2. Sacensības notiek tikai lidojumiem piemērotos laika apstākļos. Jebkuram Sacensību dalībniekam gan pirms lidojuma uzsākšanas, gan lidojuma laikā ir jāizvērtē laika apstākļi un pilota spējas, un prasmes tajos uzsākt vai turpināt lidojumu. Iestājoties riskantai meteoroloģiskajai situācijai sacensību laikā, starti tiek uz laiku pārtraukti vai arī Sacensības (konkrētais lidojuma uzdevums) tiek atceltas, par ko Sacensību frekvencē paziņo Sacensību tiesnesis vai jebkurš no Sacensību organizatoriem. Sacensību dalībniekiem pēc šī paziņojuma saņemšanas lidojumi ir jāpārtrauc un jāveic pēc iespējas ātrāka un drošāka nosēšanās.

3. Sacensību diena ir uzskatāma par notikušu, ja attiecīgajā Sacensību dienā ir uzvinčoti vairāk kā puse no attiecīgās Sacensību dienas dalībniekiem.

4. Sacensību dalībniekiem veicot maršrutlidojumus obligāti jāievēro Latvijas un citu valstu gaisa telpu lidošanas ierobežojumi.

5. Sacensību organizatori aicina Sacensību dalībniekus savu iespēju robežās pašiem veikt iespējamo risku apdrošināšanu, kas Sacensību dalībniekam var rasties Sacensību norises laikā.

IV Dalības maksa

1. Sacensību dalības un viņčošanas maksa (izdevumu kompensācija) ir: 
a) Adrenalīns VIP kluba pilotiem bez maksas, VIŅČOJOTIES AR ADRENALĪNS VIŅČĀM - sarkano AUDI vai pelēko PASSAT.
b) Pilotiem dalības maksa 10 Eur + 4 Eur par katru viņčojienu.
c) Jaunajiem pilotiem, kas pirmo reizi piedalās FUN CUP sacensībās dalības maksa 5 Eur + 4 Eur par katru viņčojienu.

2. Sacensību dalības maksa Sacensību dalībniekiem nodrošina sacensību karti, uzvarētājiem balvas.

3. Sacensību dalības maksu pilots iemaksā Sacensību sekretariātā, reģistrējoties dalībai sacensībās. Sacensību dalības maksa tiek izmantota sacensību izdevumu apmaksai (vinčošana, balvas, u.c).

4. Dalība Festivālā ir bez maksas. Piloti, kas nepiedalās Sacensībās, bet izmanto vinčotāju pakalpojumus, patstāvīgi norēķinās ar vinčas operatoriem, atbilstoši to noteiktajai maksai par katru vinčošanās reizi.

 

V Reģistrēšanās un sapulces

1. Reģistrēšanās Sacensībām notiek Sacensību pirmajā dienā, Festivāla mājas lapā norādītajā vietā un laikā. 

2. Sacensību dalībnieki sacensību anketu var aizpildīt un pirmreizējo reģistrāciju veikt ŠEIT. Sacensību dalībnieku anketas aizpildīšana Festivāla mājas lapā atvieglo Sacensību organizatoru darbu un paātrina Sacensību dalībnieku reģistrēšanas ātrumu pirmajā sacensību dienā.

3. Sacensību dalībniekus reģistrē Sacensību sekretariātā, Sacensību direktora norādīta persona - sekretārs. Reģistrējoties sacensībām, Sacensību dalībniekam jāaizpilda sacensību sekretāra norādītie dokumenti (anketa, ja tā nav aizpildīta ŠEIT un apliecinājums), jāsamaksā dalības maksa un jāuzrāda paraplāna pilota kvalifikāciju apliecinoši dokumenti.

4. Sacensībām var reģistrēt arī komandas. Maksimālais dalībnieku skaits vienā komandā ir četri dalībnieki. 

5. Katrā Sacensību dienā ir vismaz divas regulārās Sacensību sapulces – rīta un vakara sapulce. Nepieciešamības gadījumā, sacensību organizatori sasauc Sacensību ārkārtas sapulces. Sacensību sapulces norises laiks tiek paziņots iepriekš (izziņojot mutiski vai rakstiski norādot sapulces laiku sacensību sekretariātā).

 
VI Sacensību uzdevumi

1. Sacensību dalībniekiem ir jālido pa drošu, katra Sacensību dalībnieka paša izvēlētu, maršrutu, ar ielidošanu sacensību kontrolpunktos vai bez tās.

2. Sacensību tiesneši rīta brīfingā var noteikt papildus uzdevumus, kurus izpildot Sacensību dalībniekiem ir iespēja saņemt Sacensību tiesnešu noteiktus papildus punktus.

3. Dalībnieki saņem punktus par ielidošanu kontrolpunktos, nolidotajiem kilometriem un šādu papilduzdevumu izpildi (Fun punkti):

a) ja Sacensību dalībnieks pēc ielidošanas jebkurā kontrolpunktā, atlido atpakaļ uz starta vietu un ielido starta cilindrā (400m), netraucējot tiem Sacensību dalībniekiem, kas tobrīd startē, tad Sacensību dalībnieka pēdējā izlidotā kontrolpunkta punktu skaits tiek reizināts ar 2;

b) brīfingā tiesnešu izziņotu noteiktu uzdevumu izpildi vai jautru, neparedzētu atgadījumu ar Sacensību dalībnieku, tam dodoties atpakaļ uz Festivāla bāzes nometni (līdz 3 Fun punktiem).

VII Kontrolpunkti

  1. Kontrolpunkts ir cilindrs ar rādiusu 400 m.
  2. Kontrolpunkti ir izvietoti koncentriskos apļos ap startu.
  3. Kontrolpunktu koordinātas nosaka Sacensību organizators.
  4. Kontrolpunktu koordinātas tiek publicētas un ir pieejamas Festivāla mājas lapā, kā GPX, WPT un teksta formāta faili un to ielāde GPS ir katra paša Sacensību dalībnieka uzdevums.
  5. Reģistrējoties, Sacensību dalībnieki saņem karti un kontrolpunktu sarakstu.
  6. Kontrolpunkts tiek ieskaitīts, ja vismaz viens GPS saglabātais punkts atrodas cilindra iekšpusē.
  7. Kontrolpunktiem ir piešķirtas dažādas vērtības. Tuvākiem ir mazāka vērtība, tālākiem – lielāka. Katra kontrolpunktu vērtība ir norādīta sacensību dalībniekam izsniegtajā kontrolpunktu sarakstā.
  8. Dalībnieku uzdevums ir savākt pēc iespējas lielāku punktu summu.
  9. Katrs kontrolpunkts tiek ieskaitīts tika vienu reizi. Sacensību dalībnieks drīkst ielidot kontrolpunktos atkārtoti.

Piemērs:

 

VIII Starts

  1. Starts notiek ar pasīvo vai aktīvo vinču.
  2. Pirmajā sacensību dienā Sacensību dalībnieki startē izlozes rezultātā noteiktā secībā. Otrajā sacensību dienā, Sacensību dalībnieki startē pirmās Sacensību dienas kārtībai pretējā secībā.
  3. Starta vietā, Sacensību dalībniekiem jāievēro starta tiesnešu norādījumi.
  4. Atkārtotie starti notiek rindas kārtībā, sacensību dalībniekiem veidojot rindu no ķiverēm. 
  5. Ja Sacensību laikā vēja stiprums ir lielāks par 7 m/s, starti tiek pārtraukti līdz startam piemērotu laika apstākļu iestāšanās brīdim.
  6. Ja sacensību dalībnieks 2 reizes pēc kārtas nevar nostartēt, viņam jāiet uz rindas beigām.
  7. Ja Sacensību dalībnieks nav gatavs startam vai nav ieradies uz startu savā rindas kārtībā, viņam jāiet uz rindas beigām. 
  8. Ja Sacensību dalībnieks starta apstākļus (vēja virziens, stiprums) uzskata par nepiemērotiem, viņš var startu atlikt un doties uz rindas beigām.
  9. Ja Sacensību dalībnieks atliek startu vairāk nekā 2 reizes (skatīt šīs sadaļas 6, 7. un 8. punktu), viņu var diskvalificēt.

 
IX Maršruts

  1. Lidojuma maršrutu katrs dalībnieks plāno pats atkarībā no savām un paraplāna iespējām, pieredzes, laika apstākļiem, vietas un droša lidojuma apsvērumiem.
  2. Par katru nolidoto pilnu kilometru tiek ieskaitīts 1 punkts (piem., 10,99km = 10 punkti). 
  3. Lidojuma rezultāts tiek vērtēts pēc lidojumu GPS ierakstiem. Nolidotais attālums tiek mērīts (taisnā līnijā) no starta cilindra centra līdz tālākajam lidojuma punktam. 
  4. Sacensību dalībnieks katrā sacensību dienā drīkst startēt atkārtoti. Sacensību dalībniekam startējot atkārtoti, tiek ieskaitīts tikai attiecīgās sacensību dienas pēdējā lidojuma rezultāts.
 

X Finišs

  1. Drošu un atbilstošu piezemēšanās vietu katrs Sacensību dalībnieks izvēlās patstāvīgi.
  2. Pēc nosēšanās, Sacensību dalībniekam obligāti jāpaziņo Sacensību rīta sapulcē norādītajam starta tiesnesim (pa telefonu vai rāciju) par aptuveno nosēšanās vietu, pēc starta tiesneša aicinājuma nosūtot sms ar precīzām koordinātēm.
  3. Atgriešanos no maršruta uz startu katrs dalībnieks plāno un organizē pats. 
  4. Ierodoties atpakaļ Festivāla bāzes nometnē, katram Sacensību dalībniekam sava ierašanās obligāti jāpiesaka starta tiesnesim.
  5. Dalībniekiem jāierodas atpakaļ Festivāla bāzes nometnē līdz plkst. 19.00. Ja dalībnieks nevēlas vai nevar atgriezties Festivāla bāzes nometnē (piem., dodas mājās, aizlidojis 200 km, utt.), viņam par to līdz attiecīgās Sacensību dienas plkst. 19:00 obligāti jāinformē par to starta tiesnesis.

 
XI GPS

  1. GPS ieraksti tiek pieņemti sacensību sapulcē noteiktajā laikā un vietā.
  2. Derīgs jebkurš GPS uztvērējs, kas spēj saglabāt maršruta informāciju (ierakstu) un ir formatizēts koordinātu nolasīšanas sistēmā grādi–minūtes–minūšu tūkstošdaļas (hddd°mm.mmm'),
  3. Organizatori nodrošina Garmin USB un seriālos kabeļus un nepieciešamos draiverus.
  4. Pilotiem, kas lieto citus uztvērējus, ir jānodrošina sacensību tiesnesis ar atbilstošu kabeli un iespēju ierakstu nolasīt ar Windows XP datoru caur seriālo vai USB portu.

  
XII Diskvalifikācija un protesti

 1. Sacensību dalībniekus var diskvalificēt, t. i., aizliegt piedalīties Sacensībās, kā arī anulēt rezultātus:

1) par nesportisku rīcību,
2) par bīstamu rīcību,
3) par Sacensību tiesnešu norādījumu un starta kārtības atkārtotu neievērošanu.

2. Ja Sacensību dalībnieks pamana savu vai tiesnešu kļūdu vai neprecizitāti, par to jāpaziņo laicīgi – pirms rezultātu apkopošanas.

3. Ja Sacensību dalībnieks nav apmierināts ar:
1) savu vērtējumu,
2) citu Sacensību dalībnieku vērtējumu,
3) citu Sacensību dalībnieku rīcību,
viņš drīkst iesniegt protestu Sacensību galvenajam tiesnesim ne vēlāk kā 1 stundu pēc attiecīgo rezultātu paziņošanas. Protesta drošības nauda EUR 15,- par katru protestu. Protesta drošības nauda tiek atdota Sacensību dalībniekam, ja Sacensību galvenais tiesnesis atzīst Sacensību dalībnieka protestu par pamatotu.

4. Strīdus jautājumus izšķir Sacensību galvenais tiesnesis un Sacensību direktors.


XIII Rezultāti un apbalvošana

1. Rezultāti tiek aprēķināti pēc rezultātu nodošanas laika beigām un paziņoti Sacensību vakara sapulcē.

2. Apbalvošana notiek pēc abu Sacensību dienu rezultātu aprēķināšanas. Uzvarētājs ir tas Sacensību dalībnieks, kurš sacensību laikā ir ieguvis vislielāko punktu summu.

3. Apbalvoti tiek 3 lielāko punktu skaitu ieguvušie Sacensību dalībnieki un 3 komandas. Komandu pirmo 3 vietu uzvarētāji tiek noskaidroti izlozes veidā, piedaloties tām 3 komandām, kas ieguvušas lielāko punktu skaitu. Pārējās komandas tiek vērtētas pēc iegūto punktu skaita.

XIV Festivāla organizatori un kontaktpersonas:

1. Sacensības organizē paraplanieristu klubi „Adrenalīns” un „Spārni”.

2. Sacensību koordinators – Dzintars Reiniks, tālr. 29345513, e-pasts: [email protected].

3. Galvenais tiesnesis – Mihails Vavilovs, tālr. 29117663, e-pasts: [email protected].

4. Tiesnesis – Andrejs Puķītis, tālr. 29117663, e-pasts: [email protected]

5. Atbildīgais par startiem un organizatoriskiem jautājumiem – Dzintars Reiniks, tālr. 29345513, e-pasts: [email protected].

6. Starta tiesneši tiek paziņoti atsevišķi, katras Sacensību dienas rīta sapulcē.
FUN CUP 2013 39
Fun Cup 2015 Krustpils 14
Fun Cup 2015 bildes no Māra 13
Fun Cup 2015 bildes 0
Komentāri: 4
    Made by kalichava